"Verbeeld vandaag, werk aan morgen!"

print (pdf) home contact auteur

Sociale activering van jongeren met betrekking tot thema’s als: klimaatverandering, rampen- en terrorismebestrijding en integratie.

Landelijk doel
Laat zoveel mogelijk jongeren hiermee bezig zijn tegen zo laag mogelijke kosten.

Strategie
•    Creëer een centrale (internet)organisatie
•    Sluit partnerschappen met landelijke en regionale mediaorganisaties
•    Roep jongeren op om communicatieuitingen over het thema te maken.
•    Doe dit per gemeente of regio serieel. Dus elkaar opvolgend.

Tactieken
Als jongeren een printadvertentie maken, verschijnt deze in het plaatselijke weekblad en op de centrale internetsite; maken ze een TV-commercial dan draait deze mee in de nachtcarrousel van de regionale omroep en staat de commercial op een YouTube-achtige site waarbij het filmpje in de centrale site wordt vertoond; maken ze een site, dan wordt die door de centrale organisatie gehost en gepromoot. Op de site, landelijk en geografisch ingedeeld, komt alles tezamen en is iedere (gemeentelijke) campagne in realtime te volgen.

Sponsoring door derden
De jongeren worden facilitair begeleid door reclame- en communicatiebureaus uit hun regio. "Deze productie is mede-mogelijk gemaakt door [... ]."

Constante media-aandacht
Is heel Nederland aan de beurt geweest, dan haalt een jury de betere uit-/inzendingen naar voren, waarna daaromheen weer een mediacampagne wordt gebouwd. Een landelijke mediasponsor stelt de advertentiemillimeters en/of zendtijdminuten beschikbaar.

Wie waarom 'gratis' meedoet
Jongeren Op regionale en landelijke (e-)podia
Werk(ritme)ervaring
Media Aanpak en uitingen hebben nieuwswaarde
Goede invulling 'lege' zendtijd/millimeters
Uitbreiding netwerk met overige partners
Bedrijven Maatschappelijke betrokkenheid
Media-aandacht
Uitbreiding netwerk met overige partners
Instellingen Nieuwe, moderne, multidisciplinaire aanpak
Uitbreiding netwerk met overige partners
 

top