"Verbeeld vandaag, werk aan morgen!"
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sociale activering van jongeren
met betrekking tot thema’s als: klimaatverandering, rampen-
en terrorismebestrijding en integratie. Landelijk doel
Laat zoveel mogelijk jongeren hiermee bezig zijn tegen zo laag mogelijke kosten. Strategie • Creëer een centrale (internet)organisatie • Sluit partnerschappen met landelijke en regionale mediaorganisaties • Roep jongeren op om communicatieuitingen over het thema te maken. • Doe dit per gemeente of regio serieel. Dus elkaar opvolgend. Tactieken Als jongeren een printadvertentie maken, verschijnt deze in het plaatselijke weekblad en op de centrale internetsite; maken ze een TV-commercial dan draait deze mee in de nachtcarrousel van de regionale omroep en staat de commercial op een YouTube-achtige site waarbij het filmpje in de centrale site wordt vertoond; maken ze een site, dan wordt die door de centrale organisatie gehost en gepromoot. Op de site, landelijk en geografisch ingedeeld, komt alles tezamen en is iedere (gemeentelijke) campagne in realtime te volgen. Sponsoring door derden De jongeren worden facilitair begeleid door reclame- en communicatiebureaus uit hun regio. "Deze productie is mede-mogelijk gemaakt door [... ]." Constante media-aandacht Is heel Nederland aan de beurt geweest, dan haalt een jury de betere uit-/inzendingen naar voren, waarna daaromheen weer een mediacampagne wordt gebouwd. Een landelijke mediasponsor stelt de advertentiemillimeters en/of zendtijdminuten beschikbaar.
|
|